TEAMTEACHING

voor directie en beleid

Zoek via onderstaande filters naar materialen om met teamteaching efficiënt en effectief aan de slag te gaan.

Filter op randvoorwaarden

Er zijn heel wat randvoorwaarden om van je teamteachpraktijk een succespraktijk te maken. Zoek naar materialen per randvoorwaarde om jouw teamteachpraktijk te bevorderen. Ken je de randvoorwaarden nog niet? Volg dan eerst het stappenplan.

EN/OF

Filter op wat teamteaching kan betekenen voor…

Teamteaching kan een duidelijke impact hebben op de lespraktijk van leerkrachten (differentiëren, zelfregulerend leren, feedback geven, leerproces monitoren,…). Ook de professionele identiteit van leerkrachten wordt versterkt door samenwerking en gedeelde verantwoordelijkheid. Bij de leerlingen zien we mogelijke effecten op hun leerprestaties, betrokkenheid en welbevinden.

Julie D'Haeyer Julie D'Haeyer

Reflectie-instrument: steunende schoolleiding

{{link}} /steunendeschoolleider {{ENDLINK}}

Als schoolleider speel je een sleutelrol in het creëren van de randvoorwaarden voor succesvolle teamteaching. Jij zet de toon voor een schoolbrede aanpak, investeert in je team en bouwt aan sterke, verbindende relaties.

Meer lezen

Webinar voor schoolleiding en -begeleiding

{{link}} /webinar-schoolleiding-en-begeleiding {{ENDLINK}}

In deze webinar krijg je als schoolleider of -begeleider inzicht in hoe teamteaching vorm krijgt in Vlaanderen, waarom scholen kiezen voor teamteaching en welke randvoorwaarden het succes van teamteaching bepalen.

Meer lezen
Professionalisering en ondersteuning Julie D'Haeyer Professionalisering en ondersteuning Julie D'Haeyer

Professionaliseringsaanbod voor scholen

{{link}} /professionaliseringstraject {{ENDLINK}}

Ontdek het evidence-based traject “Start met teamteaching” voor kleuter-, lager en secundair onderwijs: ideaal voor leerkrachten die net starten of nog zoekende zijn. Kies tussen groepssessies, verdiepende coaching of trajecten op maat voor schoolteams of voor ervaren teamteachers.

Meer lezen

Videogetuigenis van Wonderwijs over groepssamenstelling in het kleuteronderwijs

{{link}} /getuigeniswonderwijs {{ENDLINK}}

De beginnende teamteachers van de VB Wonderwijs in Destelbergen vertellen over hun gedifferentieerd onthaal, het kiezen van gepaste groepssamenstellingen en het uitbouwen van een rijke leeromgeving voor de 3e kleuterklas .

Meer lezen

Videogetuigenis van college Hagelstein over hoe en waarom ze teamteachen

{{link}} /getuigenis-hagelstein {{ENDLINK}}

In College Hagelstein in Sint-Katelijne-Waver zien de teamteachers voordelen voor zichzelf én de leerlingen. Ook de directie neemt je mee in waarom zij kiezen voor teamteaching.

Meer lezen

Videogetuigenis van De Schuit over hoe en waarom ze teamteachen

{{link}} /getuigenis-deschuit {{ENDLINK}}

In De Schuit in Blankenberge maakt teamteaching deel uit van een schoolbrede visie op differentiatie en zelfregulerend leren.

Meer lezen