
TEAMTEACHING
praktijkgetuigenissen
Videogetuigenis van leerlingen kleuter, lager en secundair over teamteaching
{{link}} /getuigenis-leerlingen {{ENDLINK}}
Wat vinden leerlingen van teamteaching? Leerlingen uit de derde kleuterklas, het vierde, vijfde en zesde leerjaar en het tweede jaar secundair vertellen hoe zij teamteaching ervaren.
Videogetuigenis van Wonderwijs over groepssamenstelling in het kleuteronderwijs
{{link}} /getuigeniswonderwijs {{ENDLINK}}
De beginnende teamteachers van de VB Wonderwijs in Destelbergen vertellen over hun gedifferentieerd onthaal, het kiezen van gepaste groepssamenstellingen en het uitbouwen van een rijke leeromgeving voor de 3e kleuterklas .
Videogetuigenis van college Hagelstein over hoe en waarom ze teamteachen
{{link}} /getuigenis-hagelstein {{ENDLINK}}
In College Hagelstein in Sint-Katelijne-Waver zien de teamteachers voordelen voor zichzelf én de leerlingen. Ook de directie neemt je mee in waarom zij kiezen voor teamteaching.
Interview met Atheneum Herzele over samenwerking en gedeelde verantwoordelijkheid
{{link}} /getuigenis-atheneum-herzele {{ENDLINK}}
In het Atheneum in Herzele wordt al enkele jaren gewerkt met een ‘clusterwerking’, waarbij vakleerkrachten teamteachen. Deze innovatieve aanpak maakt geïndividualiseerde groeitrajecten voor elke leerling mogelijk.
Videogetuigenis van Atheneum Boom over infrastructuur, binnenklasdifferentiatie en zelfregulerend leren
{{link}} /getuigenis-atheneum-boom {{ENDLINK}}
In het Atheneum in Boom creëert teamteaching kansen voor binnenklasdifferentiatie en het versterken van zelfregulerend leren.
Videogetuigenis van De Schuit over hoe en waarom ze teamteachen
{{link}} /getuigenis-deschuit {{ENDLINK}}
In De Schuit in Blankenberge maakt teamteaching deel uit van een schoolbrede visie op differentiatie en zelfregulerend leren.
Interview met vrije Centrumschool Marke over hun gedeelde visie
{{link}} /getuigenismarke {{ENDLINK}}
Interview met de Vrije Centrumschool Marke over hun ervaringen met 'Start met teamteaching', hun visie en tips voor andere teamteachers.
Interview met Atheneum Zottegem over communiceren met leerlingen over teamteaching
{{link}} /getuigenis-kaz-zottegem {{ENDLINK}}
Het KAZ (GO! Atheneum Zottegem) benadrukt het belang van monitoring en kwaliteitszorg in teamteaching waarbij dialoog met betrokkenen zoals leerlingen essentieel is voor succes.