
TEAMTEACHING
ik leer door te kijken
Praktijkgetuigenissen
{{link}} /praktijkgetuigenissen {{ENDLINK}}
In deze getuigenissen uit kleuter-, lager en secundair onderwijs ontdek je waarom leerkrachten kiezen voor teamteaching en hoe ze het aanpakken.
Onderzoek naar de complexiteit van teamteaching
{{link}} /onderzoekopjebord-modellen-samenwerking-verantwoordelijkheid {{ENDLINK}}
Dit onderzoek vertelt je over de relatie tussen de teamteachmodellen enerzijds en de samenwerking en de gedeelde verantwoordelijkheid anderzijds.
Onderzoek naar de invloed van teamteaching op leerprestaties
{{link}} /onderzoekopjebord-leerprestaties-experiment {{ENDLINK}}
Dit onderzoek laat zien hoe teamteaching en soloteaching verschillen in hun invloed op de leerprestaties van leerlingen.
Webinar voor schoolleiding en -begeleiding
{{link}} /webinar-schoolleiding-en-begeleiding {{ENDLINK}}
In deze webinar krijg je als schoolleider of -begeleider inzicht in hoe teamteaching vorm krijgt in Vlaanderen, waarom scholen kiezen voor teamteaching en welke randvoorwaarden het succes van teamteaching bepalen.
Webinar: beslisboom voor teamteachmodellen
{{link}} /beslisboom-webinar {{ENDLINK}}
In deze webinar krijg je mee hoe je doelgericht de juiste teamteachmodellen selecteert voor je les en hoe je de klasgroep efficiënt hiervoor kan opdelen.
Kennisclip: wat en waarom teamteachen?
{{link}} /kennisclip-1 {{ENDLINK}}
Deze kennisclip toont wat teamteaching inhoudt en waarom het waardevol kan zijn om ermee te starten.
Kennisclip: hoe krijgt teamteaching vorm?
{{link}} /kennisclip-2 {{ENDLINK}}
In deze kennisclip zie je hoe teamteaching vorm kan krijgen en welke teamteachmodellen er zijn.
Kennisclip: randvoorwaarden van teamteaching
{{link}} /kennisclip-3 {{ENDLINK}}
Deze kennisclip toont welke randvoorwaarden teamteaching versterken en waar je zeker rekening mee moet houden bij de start.
Stappenplan: eerste hulp bij teamteaching
{{link}} /stappenplan {{ENDLINK}}
Weet je niet waar te beginnen op ons kennisplatform? Dit leerpad bevat kennisclips en opdrachten om kennis te maken met teamteaching.
Videogetuigenis van leerlingen kleuter, lager en secundair over teamteaching
{{link}} /getuigenis-leerlingen {{ENDLINK}}
Wat vinden leerlingen van teamteaching? Leerlingen uit de derde kleuterklas, het vierde, vijfde en zesde leerjaar en het tweede jaar secundair vertellen hoe zij teamteaching ervaren.
Videogetuigenis van De Schuit over hoe en waarom ze teamteachen
{{link}} /getuigenis-deschuit {{ENDLINK}}
In De Schuit in Blankenberge maakt teamteaching deel uit van een schoolbrede visie op differentiatie en zelfregulerend leren.
Videogetuigenis van college Hagelstein over hoe en waarom ze teamteachen
{{link}} /getuigenis-hagelstein {{ENDLINK}}
In College Hagelstein in Sint-Katelijne-Waver zien de teamteachers voordelen voor zichzelf én de leerlingen. Ook de directie neemt je mee in waarom zij kiezen voor teamteaching.
Videogetuigenis van Atheneum Boom over infrastructuur, binnenklasdifferentiatie en zelfregulerend leren
{{link}} /getuigenis-atheneum-boom {{ENDLINK}}
In het Atheneum in Boom creëert teamteaching kansen voor binnenklasdifferentiatie en het versterken van zelfregulerend leren.
Videogetuigenis van Wonderwijs over groepssamenstelling in het kleuteronderwijs
{{link}} /getuigeniswonderwijs {{ENDLINK}}
De beginnende teamteachers van de VB Wonderwijs in Destelbergen vertellen over hun gedifferentieerd onthaal, het kiezen van gepaste groepssamenstellingen en het uitbouwen van een rijke leeromgeving voor de 3e kleuterklas .